Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

Οι μαθητές γράφουν για την Eπιχειρηματολογία ΙΙ

      Πιστεύω ότι ο θεσμός αυτός αντανακλά την πραγματική φύση της δημοκρατίας που είναι η ελευθερία γνώμης, σκέψης και του διαλόγου. Για να είμαι ακριβής, του πραγματικού διαλόγου όπου το θέμα που συζητείται γίνεται αντικείμενο ευγενούς αντιλόγου και σωστής επιχειρηματολογίας και όχι αντικείμενο διαμάχης και φιλονικίας. Επιπρόσθετα, του διαλόγου όπου ο ένας σέβεται και ακούει τι έχει να πει ο άλλος και όχι του διαλόγου όπου ο ένας φωνάζει πιο πολύ από τον άλλο για να ακουστεί και τελικά δεν ακούγεται κανείς. Επιπλέον, είναι μια εμπειρία που σου αφήνει γνώσεις, όχι παροδικές και άχρηστες, αλλά γνώσεις ζωής για το πώς πρέπει να ενεργούμε στη ζωή μας, όταν μιλάμε με άλλους.     
      Πιστεύω επίσης πως η ίδια η διαδικασία και το στήσιμο των αγώνων είναι διασκεδαστικά και γεμάτα αγωνία και ενδιαφέρον. Ο θεσμός αποτελεί επίσης μια καλή βοήθεια στο θέμα της έκθεσης, καθώς τα θέματα που συζητούνται στις προπονήσεις και στους αγώνες είναι επίκαιρα και θα μπορούσαν να είναι και θέματα πανελλαδικών. Πέρα όμως από όλα αυτά, εκείνο που κράτησα από τον θεσμό αυτό είναι οι νέες γνωριμίες που έκανα με τα παιδιά της ομάδας μου και των άλλων ομάδων και οι εμπειρίες που ζήσαμε όλοι μαζί, εμπειρίες ευχάριστες και δυσάρεστες. Είναι η ευκαιρία να μάθεις, να δεις, να ακούσεις και να νιώσεις πράγματα και καταστάσεις. Είναι η ευκαιρία να μάθεις ποια είναι η ουσία της δημοκρατίας και του διαλόγου, μιας δημοκρατίας που πάσχει από την απροθυμία μας να ακούσουμε τι έχει να πει ο διπλανός μας.
      Είναι μια ευκαιρία να μάθεις πόσο σημαντικό είναι να μπορείς να μιλάς χωρίς φόβο μπροστά σε πολλά άτομα γνωστά και άγνωστα, γιατί αποκτάς αυτοπεποίθηση όχι μόνο στο λόγο σου, αλλά και στη ζωή σου. Τέλος είναι μια ευκαιρία να γνωρίσεις τον καθηγητή σου πιο καλά και να καταλάβεις ότι δεν είναι μόνο αυτός που σου βάζει ασκήσεις και τεστ, αλλά και ένας καλός φίλος για καφέ και διάλογο πέρα από τα μαθήματα.
Γρηγοριάδης Λάζαρος


      Οι αγώνες επιχειρηματολογίας είναι μια πρωτότυπη άσκηση του λόγου που προάγει τη σκέψη και την ευστροφία. Μέσω των θεμάτων προβληματίζεται ο συμμετέχων για διάφορα επίκαιρα αλλά και διαχρονικά θέματα και αντιλαμβάνεται ότι η αλήθεια είναι πολύπλευρη.
      Φυσικό επακόλουθο η γόνιμη αμφισβήτηση των ερεθισμάτων του περιβάλλοντός μας και η αναθεώρηση των προσωπικών μας πεποιθήσεων. Επιπλέον, καλούνται οι συμμετέχοντες να αναπτύξουν θέσεις με τις οποίες διαφωνούν και έτσι αντιμετωπίζουν την πραγματικότητα μέσα από τα μάτια του συνομιλητή τους, ενώ πρέπει ταυτόχρονα να εικάζουν τα πιθανά αντεπιχειρήματα των αντιπάλων τους.
      Σε τελική ανάλυση είναι μια ενδιαφέρουσα «εξωσχολική» δραστηριότητα που κοινωνικοποιεί τους μαθητές και δημιουργεί φιλίες. Αξίζει να τονισθεί η ανιδιοτελής προσπάθεια των καθηγητών χωρίς τη βοήθεια των οποίων τίποτα δεν θα λάμβανε χώρα.
Τσόγκας Τάσος


     
     Είχα την ευκαιρία, κατά το σχολικό έτος 2006-2007, να λάβω μέρος στους αγώνες επιχειρηματολογίας. Οφείλω να παραδεχτώ πως ήταν μια κορυφαία εμπειρία και σίγουρα θα συμφωνήσουν όσοι γνωρίζουν την διαδικασία. Μου δίδαξε πολλά. Μου έμαθε ότι είναι αξιόλογο να μπορείς να υποστηρίζεις όσα πιστεύεις και να παλεύεις να τα στηρίξεις. Σε αυτήν τη μάχη έπρεπε να αντιμετωπίσω αδικίες, λασπολογίες και ανήθικες επιθέσεις. Παρ’ όλα αυτά δεν ήμουν ούτε στιγμή μόνος μου. Είχα στο πλάι μου τέσσερις αξιόλογους συμπαίκτες, που όλοι μαζί καταφέραμε πολλά. Όταν ήμουν μαζί τους, δε χάθηκα ποτέ. Δεν είχε σημασία ποιος κέρδισε, γιατί για μένα κερδίσαμε «εγώ και η ομάδα μου».
      Το συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους και είναι κάτι που σίγουρα θα μου λείψει και θα το θυμάμαι με νοσταλγία και τιμή.
Παπακωνσταντίνου Μενέλαος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου